EGR-Valve and Its Critical Issues
- Autoveljet

- 25.9.2020
- 1 min käytetty lukemiseen
One of the most usual problems with newer cars is the soot build-up in the EGR-valve.
The purpose of the EGR-valve is to recirculate the exhaust gas through the intake to reduce emissions.
We solve this problem by cleaning the valve and finally by programming the car ECU to close the valve for good to avoid build-up.
Check these images to get a better understanding of how bad it can be.





Erinomainen ja ytimekäs kirjoitus yleisestä vaivasta. EGR-venttiilin ongelmat voivat todella aiheuttaa harmaita hiuksia, ja usein monimutkaisten vikakoodien selvittelyssä paras työkalu onkin hetken hengähdystauko. Kun astuu askelen taaksepäin ja antaa ajatusten selkiytyä, ratkaisu löytyy helpommin. Esimerkiksi tämä mielenkiintoinen sivu voi auttaa luomaan rauhallisen hetken ennen palaamista autotallin haasteiden pariin.
Syvemmälle noen kertymisen syihin
Artikkelissa mainittu noen kertyminen on todellakin EGR-järjestelmien akilleenkantapää, erityisesti moderneissa suoraruiskutusmoottoreissa. Ongelma ei johdu pelkästään pakokaasujen noesta. Todellinen syyllinen on usein yhdistelmävaikutus: kuumat pakokaasut sekoittuvat kampikammion tuuletusjärjestelmän (PCV) kautta imusarjaan pääseviin öljyhöyryihin. Tämä seos muodostaa tahmean kerroksen imusarjan ja venttiilien pinnoille, johon noki sitten tarttuu erittäin tehokkaasti. Ajan myötä tämä kerros kasvaa ja kovettuu, ahtauttaen ilmavirtausta ja jumittaen EGR-venttiilin mekanismeja.
Dominoefekti: EGR-vian vaikutus muihin järjestelmiin
On tärkeää ymmärtää,…